Regelhulp.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

-A A +A

Regelhulp, wegwijzer naar zorg en ondersteuning

Cliëntondersteuning in de GGZ

Vindt u een gesprek met een zorginstelling lastig? Of zoekt u informatie over zorg of wonen? Dan helpt een cliëntondersteuner u. Met voorlichting, advies en hulp. Zodat u uiteindelijk alles zelf kunt doen.

  • Een cliëntondersteuner heeft verstand van wonen, werken, vrije tijd, rechten, medicijnen en gelijke behandeling.
  • U kunt de cliëntondersteuner vragen stellen over bijvoorbeeld geld, dagbesteding, wetten en regels, zelfredzaamheid en sociale contacten.

Organisaties cliëntondersteuning

U kunt terecht bij lokale en regionale cliëntenorganisaties in de GGZ. Bijvoorbeeld:

  • Steun- en informatiepunt (STIP)
  • Cliënten-informatiepunt (CLIP)
  • Cliëntenadviesbureau
  • Cliëntenbelangenbureau

U kunt ook terecht bij verschillende patiëntenorganisaties in de GGZ.

Ervaringsdeskundigen

Cliëntenorganisaties werken vaak met ervaringsdeskundigen: mensen die hetzelfde hebben meegemaakt als u (lotgenoten). Zij delen hun eigen ervaringen met u en andere patiënten.

Meer weten?

Mail advies

U kunt het overzicht met oplossingen mailen naar uzelf of iemand anders. In de mail staat een hyperlink naar uw lijst met oplossingen. Vul hieronder het mailadres van de ontvanger in en klik op Verstuur.