Het verhaal van Caspar, Juliëtte en hun cliëntondersteuner

Het verhaal van Caspar, Juliëtte en Regien is een voorbeeld van cliëntondersteuning vanuit de Wet langdurige zorg.

Sfeerbeeld

“Ik kan over de afdelingsgrenzen van het zorgkantoor heen kijken en zorg voor deskundigheid. ”
Regien – Co van Caspar

Wat is jullie verhaal?

Caspar: “Mijn dochter Juliette heeft een ontwikkelachterstand met een autisme spectrum stoornis. Als je een negenjarig kind hebt dat continue zorg nodig heeft, komt er veel op je af.“

Regien (Co): “Het percentage kinderen dat gebruikt maakt van de Wet langdurige zorg is relatief klein. Daarnaast is de intensieve zorgvraag van Juliëtte erg complex.”

Wat is de situatie?

Caspar: “Mijn vrouw en ik waren volledig verdwaald in de complexe jeugdzorgwereld, maar in 2016 kwamen we via het zorgkantoor in contact met Regien.

Regien (Co): “Na een gesprek heb ik Caspar ontmoet. Samen bespraken we de verschillende opties. Welke vraagstukken liggen er? Welke zorgpartijen kunnen wat voor ons doen? Ik was een luisterend oor en heb meteen doorgepakt. Ik kan over de afdelingsgrenzen van het zorgkantoor heen kijken en zorg voor deskundigheid.

Wat zou je cliënten en mantelzorgers willen meegeven?

Caspar: “Het is de kunst om bij het juiste loket te komen. Regien is een inhoudsdeskundige én een verkeersregelaar, die daarvoor zorgt. Ik ben ervan overtuigd, dat als Regien er niet was geweest, Juliëtte niet meer had thuis gewoond. Met Regien kan ik over alle zorg en problemen praten, mijn klankbord. Mijn coach. Een ongelofelijk mooi mens.”

Regien (Co): “Ik hou van mensen en het geeft mij voldoening als ik het verschil kan maken. Soms moet je out of de box denken om het voor iedereen veilig en overzichtelijk te houden. Om te zorgen dat mantelzorgers er niet aan onderdoor gaan.”