Regelhulp wil dat iedereen deze website kan gebruiken. Komt u toch een pagina tegen die niet toegankelijk is? Dan kunt u dit aan ons melden.
Wat is een toegankelijke website?
Een toegankelijke website is voor alle doelgroepen beter te gebruiken. Daarom is in het Tijdelijk besluit digitale toegankelijkheid overheid bepaald dat overheidssites moeten voldoen aan toegankelijkheidseisen zoals vastgelegd in EN 301 549/WCAG 2.1 en daarover verantwoordelijkheid moeten afleggen in een gepubliceerde verklaring. Zie hiervoor:
- Toegankelijkheidsverklaring van Regelhulp (content)
-
Toegankelijkheidsonderzoek techniek PRO (techniek).
Een goede toegankelijkheid komt voort uit diverse maatregelen binnen onze (dagelijkse) processen:
- Toegankelijkheid ‘by design’: toegankelijkheid is vanaf de start onderdeel van alle stappen in het ontwerp-, bouw en redactionele proces van onze website.
- Onderzoek: onafhankelijke deskundigen toetsen regelmatig (onderdelen van) de website op toegankelijkheid. Zowel voor de functioneel-technische onderdelen als de redactionele aspecten. Gevonden knelpunten lossen wij duurzaam op.
- Kennis medewerkers: onze medewerkers houden hun kennis over toegankelijkheid op peil en passen dit toe waar nodig.
Problemen met toegankelijkheid van deze website melden
Alternatief voor niet-toegankelijke informatie
Als bepaalde informatie niet toegankelijk voor u is, kunt u contact opnemen met de webredactie van Regelhulp. Wij zoeken dan naar een alternatieve manier zodat u de informatie kunt lezen.
Vraag of opmerking
Heeft u een vraag of opmerking over de digitale toegankelijkheid van deze website? Neem dan contact op met het Team Digitale Toegankelijkheid van VWS.
Wat kunt u van ons verwachten?
- Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.
- We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
- Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.
Let op: Voor vragen over zorg, ondersteuning of voorzieningen kunt u terecht bij het Juiste Loket.
Handhavingsprocedure
Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen met de Ombudsman.